Fogadja meg az alábbi néhány egyszerű jó tanácsot – és máris sokat megtett egészségének megőrzéséért! A megfelelően elvégzett futás előtti bemelegítés nem csak a fizikai terhelésre történő testi-lelki felkészülést jelenti. Biztosítja a sportban kitűzött céljai elérését, azt, hogy másnap, harmadnap, a jövő héten és a jövő évben is egészséges izomzattal és ízületekkel vágjon neki az edzésnek. Segíti a sportsérülések elkerülését, megelőzi az izomláz kialakulását.

Talán Ön is elhatározta már jó néhányszor, hogy mától – illetve leggyakrabban holnaptól – még sportosabb életet él. Másnap pedig nekilátott a kitűzött feladatnak: korán felkelt, előkapta a futócipőit vagy a biciklijét, csinált egy-két láblendítést, két karkörzést és már rótta is a kilométereket. Ugye eszébe sem jutott, milyen fontos lenne az edzés előtti bemelegítés? Pedig a szokatlan fizikai teljesítmény után könnyen megeshet, hogy másnap már az ágyból kikelve úgy érzi,  mintha lábai ólomból lennének, fáj minden mozdulat, szinte letaglózza az izomláz. Nem meglepő, ha ilyenkor teljesen elmegy a kedve a további testmozgástól.