Az izomhúzódás az egyik leggyakoribb sportsérülés, ám azok, akik jelentéktelen problémaként tekintenek rá, sokszor nincsenek tisztában a veszélyeivel. Amint úgy érzi, hogy valamelyik izmába fájdalom nyilall, azonnal hagyja abba az edzést! A meghúzódott izom ugyanis elveszíti rugalmasságát, és könnyen megeshet, hogy a további erőltetés hatására nem nyúlik, hanem szakad. Az izomszövetben keletkező kisebb-nagyobb sérülések miatt pedig az izomhúzódás gyógyulási ideje jelentősen megnövekedhet. Hogyan érheti el mégis, hogy minél előbb folytathassa az edzést? Az izomhúzódásra krém, fásli és az intenzív fájdalom elmúltával az izom óvatos átmozgatása is jó megoldás lehet.

Sportolás vagy egyéb fizikai aktivitás közben, ha egy mozdulat hatására valamelyik izma hirtelen megfeszül és minden további mozdulatra fáj – azonnal hagyja abba a testmozgást! Ilyenkor az a legfontosabb, hogy elkerülje az izom túlerőltetését. Izomhúzódás esetén az izom egy szokatlanul megerőltető, rossz mozdulat nyomán összehúzódik és úgy marad. A merev izom sokkal sérülékenyebb, további feszítés hatására könnyen szakadás következhet be az izomszövetben.