Hajnövesztő vitaminok

A legjobb hajnövesztő vitamin a kiegyensúlyozott, zöldségekben, gyümölcsökben, húsokban, halakban, sovány tejtermékekben és teljes kiőrlésű pékárukban gazdag táplálkozás. Jó hír a fogyókúrát nehezen viselőknek, hogy a fogyókúra kifejezetten a gyors hajnövesztés ellen dolgozik, az egészséges étrend viszont elősegíti a haj növekedését. Hogyha a habos-krémes sütemények, csokoládék helyett friss gyümölcsöt, rágcsálnivalók helyett diót, mandulát, mogyorót, tökmagot vagy napraforgómagot, a finomított lisztből készült pékáruk helyett teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyeret, a zsírral készült ételek helyett pedig olívaolajjal készült salátákat eszik, máris számos hajnövesztő vitamin gazdagítja szervezetét. Ám ha mindennek ellenére haja mégis megerősítésre szorul, a hajnövesztő vitamin készítmények között is megtalálhatja azokat, melyek a haj növekedéséhez szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és aminosavakat egyaránt tartalmazzák!

A hajnövesztés csak akkor lehetséges gyorsan, hogyha a szervezet számára minden ehhez szükséges vitamin és ásványi anyag rendelkezésre áll. Az egészséges hajnövekedéshez legfontosabb hajnövesztő vitaminok közé az A-, B-, D-, E- és H-vitaminok, a folsav, az ásványi anyagok közül pedig a cink, a szelén, a szilícium, a magnézium, a foszfor, a vas, a kalcium és a réz tartoznak.

Hajnövesztő vitamin tartalmú élelmiszerek

A mindennapi tápanyagok közül a legtöbb hajnövesztő vitamin talán a tojásban található, nem véletlen, hogy a tojás hajpakolás formájában is közkedvelt hajápoló. A tojásban nagy mennyiségű A-vitamin, D-vitamin és E-vitamin van, de ezeken kívül tartalmaz még H-vitamint, B-vitaminokat, folsavat, szelént, foszfort, cinket, kalciumot, ként, káliumot, vasat, rezet és magnéziumot is.

A növényi eredetű tápanyagok közül a hajnövesztő vitaminok és ásványi anyagok fontos forrása egy néhány száz éve széles körben fogyasztott, mára szinte teljesen elfelejtett gabona, a köles. A középkorban alapélelmiszernek számító köleskása sokkal egészségesebb annál, mint gondolnánk. A hajszálak keratinvázának szilárdságáért felelős szilíciumban, a haj növekedéséhez szükséges aminosavakban, vasban, magnéziumban, A-vitaminban, B-vitaminokban, E-vitaminban, foszforban, kalciumban, rostokban, fehérjékben és aminosavakban – különösen az egészséges hajnövekedéshez elengedhetetlen ciszteinben és metioninban – gazdag köles az egyik legsokoldalúbb táplálék.

A narancssárga színű élelmiszereknek – elsősorban a sárgarépának, de ezen kívül a narancsnak, a baracknak, a sütőtöknek is – az A-vitamint tartalma jelentős.

E-vitamint legnagyobb mennyiségben a növényi olajok tartalmaznak, a haj és a bőr szépségéért felelős cink és szelén pedig a húsokban, halakban, tenger gyümölcseiben található meg leginkább.

A teljes kiőrlésű pékáruk, húsok, hüvelyesek, tejtermékek a folsav és a B-vitaminok kiváló forrásai.

Az egészséges hajnövekedéshez persze nemcsak hajnövesztő vitaminok, hanem fehérjék is szükségesek. A zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű péksütemények, növényi olajok mellett fogyasszon tojást, tejtermékeket, húsokat, halakat, hüvelyeseket rendszeresen, hogy a megfelelő mennyiségű fehérjéhez is hozzájussanak hajszálai!

Hajnövesztő vitamin kapszulák

Előfordulhatnak persze olyan esetek, amikor a gyors hajnövesztés érdekében a megfelelő vitaminok és ásványi anyagok leghatékonyabban hajhullás elleni kapszulák segítségével pótolhatók. A hajhullás okainak kezelése mellett az egészséges hajnövekedés helyreállításához, a hajszálak megerősítéséhez jelentősen hozzájárulhatnak a szükséges vitaminokat, nyomelemeket és aminosavakat is tartalmazó, komplex hajnövesztő vitamin készítmények. 

Érdekelni fogja

Érdekelni fogja