Revalid banner 1000x250 kapszula koromregeneralo

Természetes körömerősítő tápanyagok

A köröm állapota sokat elárul viselőjének egészségi állapotáról, munkájáról, igényességéről, de akár az ízléséről is. A lakkozott köröm, a hosszú műköröm, a lerágott köröm, a repedezett köröm vagy a munkától megfáradt köröm egyaránt hozzájárul ahhoz a benyomáshoz, amit tulajdonosa a környezetében kelt. Ezzel együtt a köröm eredeti funkciója korántsem a kézfej díszítése volt.

A köröm feladata egyrészt a tapintás érzékszerveinek, az ujjvégeknek a védelme a külső behatások ellen, másrészt viszont a köröm tulajdonképpen szerszám: az állatvilágban a fára mászást és a zsákmány megszerzését, az ősembereknél pedig még annak feldolgozását is segítette. Nem is olyan régen még általánosan elfogadott volt a néhány ujjon egészen hosszúra növesztett köröm: pásztorok, földművesek, kézművesek egyaránt a mindennapi munkájukat segítő eszközként használták. A jó szerszám, a megfelelő védőfelszerelés és a szép köröm pedig kemény és nem töredezik.

Közhely, hogy az egyre egészségtelenebb táplálkozási szokások, a zöldségek és gyümölcsök csökkenő vitamin- és ásványi anyag tartalma és fokozódó mindennapi stressz következtében sokaknál jelentkeznek bizonyos ásványi anyagok vagy vitaminok hiányára visszavezethető tünetek. Az a furcsa helyzet áll elő, hogy a fejlett társadalmakban élő emberek egyre magasabb színvonalon élnek és sokszor mégsem jutnak hozzá a szükséges tápanyagokhoz. Az elvékonyodott, töredező körmök, a száraz bőr és a hajhullás megjelenése a hajnövekedést serkentő és körömerősítő vitaminok és ásványi anyagok hiányára utal. Pontosan milyen vitaminok hiányát jelezheti ezek a tünetek?

A legfontosabb körömerősítő vitaminok közé a B-vitaminok, az A-vitamin, az E-vitamin, a szépségvitaminnak is nevezett, a bőr, a haj és a körmök egészségéért felelős biotin vagy H-vitamin és a folsav tartoznak. Az ásványi anyagok közül az erős körmök megőrzéséhez nélkülözhetetlen a vas, a cink, a magnézium, és a szilícium. A fehérjehiányos táplálkozás egyik jele lehet a körmök töredezése. A köröm építőanyagának, a keratinnak a felépüléséhez a fehérjét alkotó aminosavak is szükségesek.

A sima, erős és fényes köröm vitamin igénye a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás során bevitt tápanyagokból fedezhető. Fogyókúra, egyoldalú táplálkozás, felszívódási zavarok, különböző betegségek, fokozott fizikai vagy pszichés igénybevétel következtében azonban gyakran alakulnak ki olyan tápanyaghiányos állapotok, amikor a hajhullás vagy a köröm töredezése lehet az első jele annak, hogy táplálkozási szokásain, életmódján változtatnia kell.

Számos körömerősítő vitamin és ásványi anyag található a teljes kiőrlésű pékárukban, zöldségekben, gyümölcsökben és nem utolsósorban a köröm növekedéséhez szükséges fehérjében gazdag húsokban, tejtermékekben és a tenger gyümölcseiben is. A húsok a B-vitaminok, A-vitaminok, vas, folsav és cink kiváló forrásai, a tejtermékekben szintén sok A-vitamin, B-vitamin és H-vitamin található. A tenger gyümölcsei, kagylók, rákok, szardínia különösen magas cinktartalmuk miatt értékesek. A narancssárga színű zöldségek és gyümölcsök A-vitamin tartalma jelentős, a növényi olajok és az olajos magvak pedig E-vitaminnal látják el szervezetét. Fontos körömerősítő vitamin forrás a tojás: kiváló tápértéke és magas fehérjetartalma mellett H-vitamint, E-vitamint, D-vitamint, A-vitamint tartalmaz. A spenót közismert folsav és vasforrás, a hagymafélék és a köles pedig kovasav, illetve szilícium tartalmuk révén erősítik meg a töredező körmöket. A finomlisztből készült fehér kenyér helyett fogyasszon B-vitaminokban, folsavban és rostokban gazdag teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukat!

Egy késhegynyi friss élesztő elfogyasztása reggel, étkezés előtt egy órával szintén körömerősítő hatású lehet. A sok B-vitamint, H-vitamint és fehérjét tartalmazó élesztő a haj, a bőr és a körmök természetes szépítőszere.

Az egészséges táplálkozás mellett a vitamin- és ásványi anyag hiánya okozta hajhullás és köröm töredezés megállításához, a haj és a köröm állapotának mielőbbi helyreállításához legtöbb esetben szükség van a hiányzó vitaminok pótlására is. Az élesztő tapasztalatokon alapuló hajnövesztő és körömerősítő hatása bizonyára már évezredek óta ismert, de a köröm állapotáért felelős vitaminok és ásványi anyagok pontos meghatározása csak az utóbbi évtizedek kutatásainak eredménye. Az egészséges köröm vitamin és ásványi anyag szükségletét elégítik a hajhullás elleni és körömerősítő vitamin készítmények. A megfelelően komplex, az összes fontos körömerősítő vitamint, ásványi anyagot és fehérjeépítő aminosavakat is tartalmazó gyógyhatású készítmények kúraszerű szedésével, és a megfelelő táplálkozási irányelvek betartásával körmei állapotában 2-3 hónap alatt jelentős javulás következhet be.

A körömerősítő lakk alkalmazása hosszú távon általában nem jelent megoldást, a köröm küllemét a körömerősítő lakk addig javítja, amíg rajta van a körmön. Ráadásul a folyamatosan körömlakkal vagy műkörömmel fedett köröm néhány hónap alatt a levegőtől elzárva elszíneződhet, meggyengülhet, felületén bordás bemélyedések jelenhetnek meg. A köröm töredezését, repedezését okozó vitaminhiány megszüntetése csak belülről, jó minőségű, tápanyagokban gazdag táplálkozással vagy komplex körömerősítő vitamin készítmények kúraszerű alkalmazásával lehetséges.

Érdekelni fogja

Érdekelni fogja

Körömerősítő vitaminok

Hogyha körmei elvékonyodtak, növekedésük lassú, töredeznek, nem a műköröm a…