Revalid banner 1000x250 kapszula koromregeneralo

Természetes körömerősítő tápanyagok

A köröm állapota sokat elárul viselőjének egészségi állapotáról, munkájáról, igényességéről, de akár az ízléséről is. A lakkozott köröm, a hosszú műköröm, a lerágott köröm, a repedezett köröm vagy a munkától megfáradt köröm egyaránt hozzájárul ahhoz a benyomáshoz, amit tulajdonosa a környezetében kelt. Ezzel együtt a köröm eredeti funkciója korántsem a kézfej díszítése volt.

A köröm feladata egyrészt a tapintás érzékszerveinek, az ujjvégeknek a védelme a külső behatások ellen, másrészt viszont a köröm tulajdonképpen szerszám: az állatvilágban a fára mászást és a zsákmány megszerzését, az ősembereknél pedig még annak feldolgozását is segítette. Nem is olyan régen még általánosan elfogadott volt a néhány ujjon egészen hosszúra növesztett köröm: pásztorok, földművesek, kézművesek egyaránt a mindennapi munkájukat segítő eszközként használták. A jó szerszám, a megfelelő védőfelszerelés és a szép köröm pedig kemény és nem töredezik.

Közhely, hogy az egyre egészségtelenebb táplálkozási szokások, a zöldségek és gyümölcsök csökkenő vitamin- és ásványi anyag tartalma és fokozódó mindennapi stressz következtében sokaknál jelentkeznek bizonyos ásványi anyagok vagy vitaminok hiányára visszavezethető tünetek. Az a furcsa helyzet áll elő, hogy a fejlett társadalmakban élő emberek egyre magasabb színvonalon élnek és sokszor mégsem jutnak hozzá a szükséges tápanyagokhoz. Az elvékonyodott, töredező körmök, a száraz bőr és a hajhullás megjelenése a hajnövekedést serkentő és körömerősítő vitaminok és ásványi anyagok hiányára utal. Pontosan milyen vitaminok hiányát jelezheti ezek a tünetek?

A legfontosabb körömerősítő vitaminok közé a B-vitaminok, az A-vitamin, az E-vitamin, a szépségvitaminnak is nevezett, a bőr, a haj és a körmök egészségéért felelős biotin vagy H-vitamin és a folsav tartoznak. Az ásványi anyagok közül az erős körmök megőrzéséhez nélkülözhetetlen a vas, a cink, a magnézium, és a szilícium. A fehérjehiányos táplálkozás egyik jele lehet a körmök töredezése. A köröm építőanyagának, a keratinnak a felépüléséhez a fehérjét alkotó aminosavak is szükségesek.

A sima, erős és fényes köröm vitamin igénye a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás során bevitt tápanyagokból fedezhető. Fogyókúra, egyoldalú táplálkozás, felszívódási zavarok, különböző betegségek, fokozott fizikai vagy pszichés igénybevétel következtében azonban gyakran alakulnak ki olyan tápanyaghiányos állapotok, amikor a hajhullás vagy a köröm töredezése lehet az első jele annak, hogy táplálkozási szokásain, életmódján változtatnia kell.

Számos körömerősítő vitamin és ásványi anyag található a teljes kiőrlésű pékárukban, zöldségekben, gyümölcsökben és nem utolsósorban a köröm növekedéséhez szükséges fehérjében gazdag húsokban, tejtermékekben és a tenger gyümölcseiben is. A húsok a B-vitaminok, A-vitaminok, vas, folsav és cink kiváló forrásai, a tejtermékekben szintén sok A-vitamin, B-vitamin és H-vitamin található. A tenger gyümölcsei, kagylók, rákok, szardínia különösen magas cinktartalmuk miatt értékesek. A narancssárga színű zöldségek és gyümölcsök A-vitamin tartalma jelentős, a növényi olajok és az olajos magvak pedig E-vitaminnal látják el szervezetét. Fontos körömerősítő vitamin forrás a tojás: kiváló tápértéke és magas fehérjetartalma mellett H-vitamint, E-vitamint, D-vitamint, A-vitamint tartalmaz. A spenót közismert folsav és vasforrás, a hagymafélék és a köles pedig kovasav, illetve szilícium tartalmuk révén erősítik meg a töredező körmöket. A finomlisztből készült fehér kenyér helyett fogyasszon B-vitaminokban, folsavban és rostokban gazdag teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukat!

Egy késhegynyi friss élesztő elfogyasztása reggel, étkezés előtt egy órával szintén körömerősítő hatású lehet. A sok B-vitamint, H-vitamint és fehérjét tartalmazó élesztő a haj, a bőr és a körmök természetes szépítőszere.

Az egészséges táplálkozás mellett a vitamin- és ásványi anyag hiánya okozta hajhullás és köröm töredezés megállításához, a haj és a köröm állapotának mielőbbi helyreállításához legtöbb esetben szükség van a hiányzó vitaminok pótlására is. Az élesztő tapasztalatokon alapuló hajnövesztő és körömerősítő hatása bizonyára már évezredek óta ismert, de a köröm állapotáért felelős vitaminok és ásványi anyagok pontos meghatározása csak az utóbbi évtizedek kutatásainak eredménye. Az egészséges köröm vitamin és ásványi anyag szükségletét elégítik a hajhullás elleni és körömerősítő vitamin készítmények. A megfelelően komplex, az összes fontos körömerősítő vitamint, ásványi anyagot és fehérjeépítő aminosavakat is tartalmazó gyógyhatású készítmények kúraszerű szedésével, és a megfelelő táplálkozási irányelvek betartásával körmei állapotában 2-3 hónap alatt jelentős javulás következhet be.

A körömerősítő lakk alkalmazása hosszú távon általában nem jelent megoldást, a köröm küllemét a körömerősítő lakk addig javítja, amíg rajta van a körmön. Ráadásul a folyamatosan körömlakkal vagy műkörömmel fedett köröm néhány hónap alatt a levegőtől elzárva elszíneződhet, meggyengülhet, felületén bordás bemélyedések jelenhetnek meg. A köröm töredezését, repedezését okozó vitaminhiány megszüntetése csak belülről, jó minőségű, tápanyagokban gazdag táplálkozással vagy komplex körömerősítő vitamin készítmények kúraszerű alkalmazásával lehetséges.

Érdekelni fogja

Érdekelni fogja